پرسش خود را بپرسید

تعریف مدیریت دانش

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
١٠٤

تعریف مدیریت دانش چیست و  چه رابطه ای با مطالعه کردن دارد؟ 

٦,٣٥٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٥٣
برنزی
٥٨

و بلاخره اینکه مدیریت دانش مختص سازمانها، شرکتها ، اداره جات و غیره می باشد که هدف ان ارتقا سازمان ها ، شرکتها با رقیبان خود می باشد که خود وابستگی زیادی به نگرشان مدیران آن مجموعه دارد.

-
٢ هفته پیش

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

مدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوخته‌های علمی (به انگلیسی: Knowledge management - KM) به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز، در اختیار افرادی که نیازمند آن‌ها هستند، قرار گیرند تا آن‌ها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و مؤثرتر انجام دهند. مدیریت دانش، شامل یک سری استراتژی و راهکار برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش و تطبیق بینش‌ها و تجارب در سازمان می‌باشد.

٢٦,٤٩٤
طلایی
٤
نقره‌ای
٥٦١
برنزی
٢٨٢
تاریخ
٢ هفته پیش

مدیریت دانش دارای مولفه های است. کسب دانش، دخیره و نگهداری دانش، انتقال دانش و بکار گیری دانش می باشد. مثال : مدیر مدرسه ای را در نظر بگیرید این مدیر چقدر در حوزه کاری خود توانایی کسب اطلاعات دارد؟ چقدر با روشهای نوین مدیریت، آشنایی دارد، روشهای کسب اطلاعات مهم است. در گام دوم: آیا تجریبات این مدیر در طول دوره خدمتش ثبت و ضبط می شود. وجود پایگاهی برای ثبت و دخیره تجربیات و دانش ها این مدیر یک روش خلاقانه ای برای مدیریت مدرسه پیشنهاد داد ، مدیران مافوق از آن استقبال می کنند یا رد می کنند؟

٨٢٧
طلایی
٠
نقره‌ای
١٥
برنزی
٧
تاریخ
٢ هفته پیش

گام سوم: انتقال دانش: آیا این مدیر دانشی که کسب کرده را با مدیران دیگر به اشتراک می گذارد؟ دانش یک مزیت هست آیا انتقال دانش موجب تعضیف جایگاه شغلی نمی شود؟و . . . گام چهارم: آیا تجربیات پیشکوتان سرلوح کار قرار می گیرد؟ آیا از هیچکدام از تجربیات و دانشهای کسب شده استفاده می شود برای مدیریت بهتر. مدیریت دانش حول چنین چیزهای می چرخد

٨٢٧
طلایی
٠
نقره‌ای
١٥
برنزی
٧
تاریخ
٢ هفته پیش

مدیریت دانش تعاریف متعددی دارد می توانید در گوگل و مقالات علمی تعاریف مختلف را ببینید ببینید پیش روی هر یک از مولفه های مدیریت دانش موانعی وجود دارد که مدیریت یک مجموعه می تواند آنها را کاهش دهد یا تشدید نماید . اینها را می تونید سرچ نمایید

٨٢٧
طلایی
٠
نقره‌ای
١٥
برنزی
٧
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما